A6 golfklubb ”En golfklubb att vara stolt över”

Publicerat: 2024-07-24 - 10:36

Det är riktigt roligt att vara medlem på A6 golfklubb. Det händer mycket nu och det är direkt eller indirekt du som medlem som bidrar till denna utveckling. Oavsett om du är passiv eller aktiv medlem, är du lika viktig för klubbens utveckling.

A6 golfklubb
”En golfklubb att vara stolt över”

·         Som mindre aktiv medlem bidrar du genom att vara ett gott föredöme på hur man agerar på klubben och på banan.

o   Hälsar på varandra

o   Hjälpsamhet

o   Ankomstanmäla ditt spel

o   Vett och Etikett på banan

·         Är du dessutom en mer aktiv medlem (Volontär) bidrar du genom ditt engagemang med att operativt utveckla vår golfklubb.

o   Golfvärd

o   Marshal

o   Tävlingshjälp

o   Faddrar (till nybörjare)

o   Hantverkare

o   Banarbetare

o   Kanslistöd

o   Städhjälp

o   Kategorigolfen

o   Tävlingskommitté/Tävlingshjälp

o   Annat

Volontärer
Ett stort tack till att volontärer som bidrar till att utveckla vår golfklubb.
Alla medlemmar kan anmäla sig som volontär i klubben utan att förbinda sig till något.
Vi har idag 135 volontärer, medlemmar som in mån av tid, ideellt bidrar till att utveckla A6 Golfklubb.

Du anmäler dig som volontär och får varje månad information om behov av hjälp.

Marshal
För att motverka tjuvspel, ge tips och råd om speltempo, vett och etikett, organisera vi medlemmar i uppdrag som Marshal. Marshal åker ut på banan och kontrollerar golf-id, typ av medlemskap samt greenfee. Du som är intresserad får en introduktion innan du åker ut och agerar.

Tävlingsverksamheten
Vi har en tävlingskommitté som med stöd av vår personal organiserar tävlingarna på klubben.
Tävlingskommittén håller med tävlingsledare som behöver din tävlingshjälp.

Golfvärdar
På lördagar och söndagar erbjuder vi extra god service till medlemmar och våra gäster.
Vi står på 1:a tee och hälsar golfare välkomna till en bra speldag, ger information och service samt stämmer av närvaron av de som bokat sina tider. Åker även runt och kollar speltempot och i mån av tid också passar på att städa upp och hjälper till på rangen.

Medlemmar med stort engagemang har åsikter och bryr sig.

För A6 golfklubb är medlemmarnas synpunkter väldigt viktiga.
Det stora engagemang som medlemmarna känner för sin golfklubb, innebär också många åsikter.

Åsikter om förslag på förbättringar av banan, service, faciliteter osv är viktiga för klubben.
Vad som ska göras ska spegla dom behov medlemmarna har och dom problem vi står inför.
Skicka in era åsikter och synpunkter på vår mejladress info@a6gk.se.
Svara på våra årliga enkäter (Players First) som går ut till alla medlemmar.

Vill du ingå i Volontärspoolen?
Om du i mån av tid kan tänka dig hjälpa till anmäl dig som volontär, hör av dig till:

Anders Wall Svedenklint
anderswall1963@gmail.com